Utazási tanácsok

SZÁLLODÁK ÉRTÉKELÉSE
Minden szálloda és panzió gondos kiválasztás után került be katalógusunkba. A kiválasztásban segítségünkre voltak külföldi partnereink, akik a helyi viszonyokra vonatkozólag megbízható ismeretekkel rendelkeznek. A szállodák leírása és osztályozása az adott ország megfelelő mércéje szerint készült (a mi értékelésünk tehát nem feltétlenül esik egybe azokkal a kategóriákkal, amelyeket a vendéglátó országban használnak). A szállodák besorolását az adott ország idegenforgalmi hatóságai végzik. A szállodák leírásánál tájékoztatjuk utasainkat a szálloda hazai osztályozási rendszer szerinti besorolásáról is. A szállodák minősége megközelíti a nemzetközi színvonalat. A szobák hangszigetelése a legtöbb esetben nem elegendő. Az élet különösen nyáron az utcán zajlik, gyakran a késő esti órákban is. Ha a szállás ezeken a forgalmas helyeken van, vagy a hotel esti zenés műsorokat tart, a zaj beszűrődhet a szobákba. Az autó- és motorbicikli forgalomra semmilyen komolyabb korlátozás nem vonatkozik. Ezekből az okokból kifolyólag előfordulhat, hogy időnként csak később sikerülhet elaludnia. A megoldás lehet a délutáni pihenő (az üzletek zárva vannak, és mindenhol nyugalom uralkodik). Több üdülőterület még építés alatt áll, fejlesztik az infrastruktúrát, vagy új szállodák épülnek. A megrendelt szálláshely környezetében (vagy a hotel egyes részeiben) építkezés, felújítás folyhat, amelyre a NETTRAVEL.HU Kft-nek nincs ráhatása, előzetes tájékoztatást arról nem kapunk.
A déli országok egzotikájához hozzátartoznak a rovarok is, ezért vigyen magával rovarok elleni szereket is. Ön olyan kategóriájú szállásra jogosult, amilyet Önnek visszaigazoltak és amilyet befizetett. Sajnos, minden igyekezetünk ellenére is néha előfordul, hogy nem sikerül helyet biztosítanunk az Önök által megrendelt szállodában, még akkor sem, ha azt már jóval az utazás előtt befizették. Ilyen ok lehet például, hogy a vendéglátó országok törvényei megengedik, hogy nagyobb számú megrendelést vegyenek fel, mint a szálloda tényleges kapacitása. Ilyen esetben a hoteltulajdonos köteles pótszállást biztosítani, de minden esetben azonos, vagy magasabb kategóriában.
 
A szobák kiosztása mindenkor a szálloda-vezetés feladata, ezt a NETTRAVEL.HU Kft nem tudja befolyásolni.
 
Háromágyas szobának a pótággyal kiegészített kétágyas szobát minősítik. Kivételes esetekben a szobában két pótágy is elhelyezhető, ez azonban szűkíti a lakóteret. Kétágyas szoba megrendelése esetén a NETTRAVEL.HU Kft nem tudja garantálni, hogy a szálloda által biztosított szobában a két ágy két különálló ágy, vagy franciaágy lesz. Az egyágyas szobák a szállodák árvaszobái; egyrészt kicsik, másrészt rossz tájolásúak és ráadásul lényegesen drágábbak a felár miatt.
A nemzetközi egyezményeknek megfelelően a szobákat 12.00 óráig kell elhagyni. Az all inclusive szolgáltatások is a check-out időpontjáig vehetők igénybe. Egyénileg megállapodhatnak a recepción, rendszerint külön díj ellenében, hogy a szobát későbbi időpontban hagyják el. Az érkezés napján a beköltözés legkorábbi időpontja 14.00 óra után van. A korai érkezés, illetve késői indulás nem jogosítanak fel a szoba és az étel-ital ellátás hosszasabb használatára.
A repülőgép menetrendjéből fakadó esetleges késői érkezés, vagy korai indulás miatt igénybe nem vett szállodai szolgáltatások díját (tartózkodás, étkezés) a szállodák sem az utasoknak, sem az utazási irodának nem fizetik vissza. A szállodák a megrendelt szolgáltatásokat a repülőgép érkezésétől és indulásától függetlenül biztosítják. A szállás és az ahhoz kapcsolódó ellátás mereven összetartozó két szolgáltatás, amit a szállodák együtt biztosítanak.
Az utazás során előfordulhat, hogy a repülőgép menetrendje miatt bizonyos rész-szolgáltatások elmaradhatnak.
Az utólagosan meghirdetett különleges ajánlatok és az utolsó pillanatban lefoglalt utazások (Super Last Minute ún. JOKER szállodában típusú akciók) esetén csak a szálloda kategóriáját garantáljuk, és nem is mindig a katalógusban szereplő hotel kerül szóba. A szálloda nevét az ügyfél a célországba való megérkezés után tudja meg.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a szállodák többségében nem szabad a szobákba saját élelmiszereket és italokat bevinni. Ez alól kivételek a kiskonyhával felszerelt apartman típusú szállók.
Tengerre néző szoba rendelése esetén a szoba fekvéséből adódóan a szobából kilátás nyílik a tengerre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden esetben teljes mértékben látható a tenger, előfordul hogy a kilátást egy pálmafa, más növényzet vagy a szálloda egyik épületrésze részben eltakarja.
 
TRANSZFER
A transzferbusz a repülőtértől általában az utasokat közvetlenül a szálloda elé viszi, de sajnos előfordulhat, hogy a szálloda (elhelyezkedése miatt vagy közlekedési akadály miatt) nem közelíthető meg teljes mértékben. Ilyen esetben Utasainkat a transzferbusz a lehető legközelebb viszi a szállodához, de előfordulhat hogy a csomagokkal át kell menni egy úton, vagy pár métert sétálni kell.
 
REPÜLŐÚT
Az összes általunk kínált repülőutat neves légitársaságokkal bonyolítjuk. A nemzetközi légi közlekedésben szokásos előírások és egyezmények alapján az utazásszervezők fenntartják az indulási hely, idő, a repülési útvonal, a közbenső leszállások, a légitársaság kiválasztása, a repülőgép típusa és a repülési terv változtatásának jogát. Az érvényes pontos indulási és érkezési időpontokat az úti okmányaik tartalmazzák.
Technikai vagy szervezési okokból változhat a repülőgép típusa és útvonala, de megtörténhet az is, hogy a kiírt desztinációk között le kell szállnia a repülőgépnek.
Az utazásszervezők repülőgépes utazásainak első és utolsó napjai utazási napok, nem pedig nyaralási napok. Azzal sem lehet számolni, hogy az indulás a délelőtti órákban lenne, a visszautazás pedig az esti órákban. Az odautazás esti járat esetén az első éjszakába, a hazautazás reggeli járat esetén az utolsó éjszakába nyúlhat. A repülőgép indulási ideje néhány órával a tervezett időpont előtt is megváltozhat, a késések pedig egészen gyakoriak az utóbbi években, amit nemcsak a kedvezőtlen időjárási viszonyok okozhatnak, hanem technikai problémák is, elsősorban a légifolyosók túltelítettsége. Az utazásszervezők és a légitársaságok azon munkálkodnak, hogy a lehető legnagyobb mértékben kizárják ezeket a zavaró tényezőket, de ha mégis előfordulna, hogy a repülőgép indulási ideje megváltozik, illetve késik, szíves megértésüket kérik. A menetrendváltozásból, késésből eredő kellemetlenségekért az utazásszervezők és a Nettravel.hu Kft. nem vállalnak felelősséget. Az esetleges változásokról az ügyfeleket azonnal tájékoztatjuk. A charter légitársaságok menetrendjének alakulására az utazási irodának nincs ráhatása, azokat a légitársaságok maguk alakítják.
Az utasnak figyelembe kell vennie a jelentős késés, vagy menetrendváltozás előfordulásának lehetőségét az átszállások, a lakóhely-reptér transzfer megszervezésénél, a szabadságok tervezésénél és a kereskedelmi határidők betartásánál, ezen okok miatt bekövetkező kárért az Utazási Iroda nem tud felelősséget vállalni.
A csomagokért a repülőút ideje alatt a légitársaság felelősséget vállal. Ha a poggyász megsérül, vagy elvész, a megérkezés után azonnal jelenteni kell a repülőtéren a megfelelő helyen, ahol jegyzőkönyvet vesznek fel (P.I.R.), amelyre szükség lesz a légitársasággal folytatott további tárgyalások során. A kárigényt az utasnak a légitársaságnál kell benyújtania.
A szigorú reptéri előírások nem teszik lehetővé, hogy az utazásszervező reptéri képviselője a repülőtéren áthaladjon az útlevél-ellenőrzésen, tehát a tranzitváróban már nem lehet az utasokkal. Csak az indulási, vagy érkezési csarnokba kísérheti Önt.
A budapesti indulást megelőző reptéri találkozó 2 órával a repülőgép indulása előtt van.
A poggyászok súlyhatára légitársaságonként változó. A részletekről kérjük, érdeklődjön az irodában. A repülőre felvihető poggyászok hatályos biztonsági előírásaival kapcsolatban a budapesti repülőtér weboldalán, a www.bud.hu oldalon tájékozódhatnak.
 
HELYI IDEGENVEZETŐ
Az üdülőhelyre érkezéskor az utazásszervező magyarul beszélő helyi képviselője a repülőtéren fogadja utasainkat (amennyiben a részvételi díj tartalmazza ezt a szolgáltatást). Programfüzetünkben jelzett egyes úticéljaink esetén helyi nyelven és angolul beszélő idegenvezető fogadja az utasokat. Az üdülés elején általános információs órát tart, ahol utasainknak átad egy tájékoztatót, amelyen szerepel a telefonszáma is (esetleg kollégái telefonszáma is). A szállodában kifüggesztett infotáblán (a recepción) szintén szerepel idegenvezetők elérhetősége. Probléma esetén ezen a telefonszámon lehet ôt elérni és természetesen köteles ilyen esetben - a lehetőségekhez mérten - rövid időn belül megjelenni a szállodában és utasaink segítségére lenni.
Amennyiben valamilyen oknál fogva nem tudja elérni helyi képviselőnket és sürgős segítségre van szüksége, kérjük hívja az ügyeleti telefonszámunkat.
Érkezéskor, a szállodai bejelentkezésnél idegenvezetőnk nem minden esetben tud segédkezni, a check-in a voucher birtokában általában könnyen lebonyolódik minden szállodában.
 
ÉTKEZÉS
A szállodákban általában a nemzetközi konyha ételeit készítik, helyi elemekkel gazdagítva. Túlsúlyban vannak a zöldséges ételek és a különböző saláták. Az étkezések formája minden szálló esetében a leírásánál szerepel.
A kontinentális (európai) reggeli általában kávét vagy teát, péksüteményt, vajat és dzsemet illetve sajtot tartalmaz. Szalámi vagy tojás csak kivételesen fordul elő.A büféjelleggel (svédasztal) kínált reggeli azt jelenti, hogy a hotel kategóriájának és a helyi szokásoknak megfelelő fajtájú felkínált ételek szabadon fogyaszthatók. Általában péksütemény, kávé, tea, üdítők, különböző édes süteményfélék, gyümölcs, tojás, dzsemek, sajt, felvágott szerepel a kínálatban, a szálloda kategóriájának megfelelően.
A vacsora vagy menü felszolgálással, választási lehetőséggel többféle menü közül és salátával büfé formában, vagy pedig szabad fogyasztás svédasztal formájában. A kínálat a szálloda kategóriájától függ, de a három csillagos hotelekben sokszor csak egyféle meleg főételt várhatunk. Az all inclusive szolgáltatások bizonyos részletekben eltérhetnek, az egyes szolgáltatások igénybevételét a hotelek időtartamhoz, szállodán belüli kiszolgálási helyhez, vagy plusz költséghez köthetik (ez szállodánként változó).
Az italokat az alapárak sehol sem foglalják magukban (hacsak az ismertetés másképp nem tájékoztat például az all inclusive szállodák).
Az all inclusive ellátás általában nem jelent 00-24 óráig tartó, folyamatos kiszolgálást. Az all inclusive ellátás is a lefoglalt éjszakák időtartamához kötődik.
A saját főzési lehetőséget kínáló szállókban kiskonyha, vagy konyhasarok áll rendelkezésre két főzőlappal és hűtőszekrénnyel. A konyhai felszerelés csak az alapedényekre terjed ki. Nem várhatnak tehát teljesen felszerelt konyhát. Figyelmeztetjük Utasainkat, hogy hiányozhat például konzervnyitó, vagy nem talál elegendő főzőedényt.
 
ÖLTÖZET
A szállodák többségében, de főleg a 4* és 5*-os hoteleknél, követelmény, hogy a férfiak a vacsoránál hosszú nadrágban jelenjenek meg. Ennek a nem betartásából eredő kellemetlenségekért és esetleges anyagi károkért felelősséget nem vállalunk.
 
KERÉKPÁROK, SZÖRFÖK, KITE
Ha nem összecsukható útipoggyászt (kerékpárt, szörföt, stb.) kíván magával vinni, azt a NETTRAVEL.HU Kft-nél  már a számlázáskor be kell jelenteni és a reptéren (oda-vissza) külön díjat kell ezért fizetni. Az ilyen nagy tárgyak reptér-szálloda közti szállítását Utasainknak kell intézni.
 
ÁLLATOK SZÁLLÍTÁSA
Élő állatokat nem lehet a repülőgép utasterében szállítani. Állatokat a csomagtérben lehet speciális konténerben szállítani (külön díj ellenében).
 
VÍZ, ELEKTROMOS ÁRAM
A déli országok lakói a vezetékes vizet nem használják ivásra és főzésre. Javasoljuk, hogy ilyen célra a vizet a helyi üzletekben vásárolják meg. Napenergiás vízmelegítéssel rendelkező szállókban időnként langyos víz folyik és kimarad a meleg víz. Néha előfordulhat rövidebb ideig tartó áramszünet, ilyenkor kimarad a légkondicionálás is.
 
ÉRTÉKEK, TREZOROK
Nem ajánlatos az utazásra drága ékszereket vinni. Az úti okmányokat, pénzt, csekkeket, hitelkártyákat és egyéb értékes tárgyakat helyezze trezorba (széfbe), amit a recepciónál, vagy közvetlenül a szobában bérelhet. A szállodák csak a széfben elhelyezett tárgyakért tudnak felelősséget vállalni.
 
STRANDOK ÉS NAPSUGÁRZÁS ELLENI VÉDELEM
A tengerparti strandok legtöbbször szabadon látogathatók a helyi lakosság számára is, akik sokszor zajosabbak, mint ahogy mi megszoktuk. A klímaváltozások, a széljárás és az erős hullámzás hatására a strandon moszatok, algák jelenhetnek meg, de a víz munkája is nagymértékben befolyásolhatja a strand állapotát (a területe pl. lecsökkenhet vagy feltöltődhet). Ezekre a körülményekre sem a szállásadó, sem az utazásszervező nincs befolyással, valamint nem tudjuk előre jelezni a természeti jelenségek előfordulását. A napozóágyak és napernyők bérelhetők, esetleg ingyenesek, lásd a katalógust. A strandok szállótól való távolsága a főkatalógus leírásában csak tájékoztató jellegű, és nem a szobától való távolságot jelöli. Közvetlen tengerparttal rendelkező szállodában is előfordulhat, hogy a szálloda nagy területe miatt akár több mint 100 métert kell sétálni a szobától a strandig. Ne feledkezzen meg a magas faktorszámú napozókrémekről, nap-olajokról és ne értékelje alá a napsugárzás erejét, mert kellemetlen komplikációkat okozhat nyaralás közben.
 
UTAZÁS ELŐTT
Szeretnénk mi is segíteni abban, hogy minél élvezetesebb és pihentetőbb nyaralásban legyen része. Ugye arra is gondolt, milyen utazási betegségekkel, potenciális fertőzésekkel kell számolnia ott, ahova készül?
 
Kéretlen egzotikus ajándék, a trópusi betegség
Thaiföld, Bali, Kenya, Mauritius, Zanzibár, Dominika és Kuba - ezek a kedvelt úti célok egyre több utazót csábítanak különleges miliőjükkel, ugyanakkor ez az európaitól merőben eltérő trópusi környezet mindenkitől fokozott egészségügyi felkészülést kíván. Az egzotikus országokban ugyanis teljesen más klíma, higiénés viszonyok és egészségügyi helyzet fogadja a turistákat. Itt olyan betegségekkel találkozhatunk, mint például a hepatitis, a hastífusz és a malária.
A világon az egyik leggyakoribb betegség a hepatitis A és B fertőzés, amelynek veszélye általában utazások alkalmával jelentkezik, amikor közepesen vagy erősen fertőzött területre látogatunk el. Évente több millió ember betegedik meg mind hepatitis A, mind pedig hepatitis B vírustól. A közép-amerikai, afrikai és ázsiai trópusi országok szinte mindegyike az erősen fertőzött területek közé tartozik. A hepatitis A vírus a fertőzött ételek, szennyezett csapvíz, nem megfelelően elkészített tengeri állatok fogyasztásával terjed. A hepatitis B vírus szexuális úton, illetve vér és testnedvek közvetítésével fertőz, így akár egy karcolással járó baleset, piercing vagy sérülés nyomán is bejuthat a vírus a szervezetünkbe. Mivel a hepatitis A és B ellen is teljes védelmet kizárólag a védőoltások nyújtanak, érdemes már az utazás előtt egy-két hónappal ellátogatni valamelyik oltóközpontba, hogy tájékozódjunk.
Komoly veszélyt a jelent az utazókra a malária, amelyet a maláriaszúnyogok csípése okoz. A hidegrázásos és lázas rohamokkal járó betegség akár halálos kimenetelű is lehet. A tünetek néhány esetben évek múltán is többször visszatérnek. A malária biztos megelőzése a fertőzött szúnyog csípésének kerülése. A megelőzés módja lehet a rendszeres rovarriasztás és a gyógyszerszedés is, jó esetben egyszerre mindkettő. A maláriát terjesztő szúnyog különösen napnyugtától napkeltéig aktív, ekkor kell fokozottan óvni magunkat. Legmegfelelőbb a jól szellőző, hosszú ujjú felsőrész és a bokákat is fedő ruházat. A szabadon lévő testrészeket rovarriasztóval (szúnyogriasztóval) - a használati utasításnak megfelelő rendszerességgel - kell védeni, erre több készítmény is van forgalomban. Éjszaka a pihenőhelyet rovarriasztóval impregnált hálóval kell védeni. A légkondicionált szobákat nem kedveli a szúnyog. A malária ellen gyógyszerszedéssel is lehet védekezni. A készítmények szedését két héttel az utazás előtt vagy más gyógyszertípus esetében az utazás előtt két nappal kell elkezdeni, így például last minute utazóknak sem kell lemondaniuk a védelemről. Az alkoholfogyasztásra és a napozásra vonatkozó korlátozások tekintetében a készítmények eltérőek, ezért is fontos szakember segítségét kérni a gyógyszerek kiválasztása előtt. A gyógyszer alkalmazásáról szintén a háziorvosok, valamint az oltóközpontok munkatársai tudnak felvilágosítást nyújtani.
Külföldi utazás során a hastífusz is fertőzési veszélyt jelenthet. A hastífusz széklettel, szennyezett étel, ital, tárgyak, piszkos kezek közvetítésével terjed. A rossz közműellátottság, az ivóvíz szennyeződése nagy járványokat okoz Ázsiában és Afrikában. A betegség lassan bontakozik ki: fáj a beteg feje, torka és fokozatosan emelkedik a láza, a pulzusa pedig a lázhoz képest alacsony. Ha a kórokozó bejut a véráramba, több szerv károsodását, szív és idegrendszeri szövődményt és a bélfal átlyukadását okozhatja. Egyetlen adag védőoltás három évig nyújt védettséget. Vannak olyan országok is, ahol kötelező a sárgaláz elleni oltás, valamint a gennyes agyhártyagyulladás elleni oltás is.
Hasznos tanácsokat, úti cél specifikus információkat szerezhet az egyes országokról és az ott jellemző egzotikus betegségekről ha ellátogat a  www.utazaselott.hu oldalra:
 
VÉDŐOLTÁSOK - KATTINTSON IDE
A weboldalon felkészült szakorvos várja kérdéseit. A megfelelő védettség kialakítása miatt érdemes utazás előtt legalább egy hónappal felkeresni a háziorvost vagy a legközelebbi oltóközpontot, hogy tájékozódjunk a különféle betegségekről és oltásokról.
Forduljon hozzánk bizalommal, hogy a nyaralás már tényleg csak a pihenésről szóljon!
 
ROVAROK
Ügyfeleiknek javasoljuk, hogy vigyenek magukkal szúnyogriasztó, vagy egyéb rovarok elleni készítményeket, mert bizonyos időszakokban és helyeken nagy számban fordulhatnak elő.
 
ELŐSZEZON / UTÓSZEZON
Elő- és utószezonban megtörténhet, hogy a szállodatulajdonos, tekintettel arra, hogy kevés a vendég, a szolgáltatásokat (pl.: légkondicionáló, fűtött medence) korlátozza, esetleg a saját üzemeltetésű részlegekben csak később nyit, vagy már korábban zár. Előfordulhat, hogy a szabadidő-, vagy szórakoztató programok csak korlátozott módon állnak rendelkezésre. Cserébe viszont nagyobb nyugalmat, több teret élvezhet és a kiszolgáló személyzetnek is több ideje marad, hogy Önt figyelemben részesítse.